ZAVŘÍT MENUHOMEPRODUKTPODPORABLOGKONTAKTPŘIHLÁSIT SE
ENGLISH
Využívejte výhody vzdáleného servisu aneb mějte své zařízení online

Víte, že majitelé BATTERY BOX kromě dokonale kompaktního třífázového systému s inteligentním řízením distribuce vyrobené elektrické energie v domácnosti a dalšími s tím spojenými vychytávkami získávají navíc jednu obrovskou výhodu? Tou je vzdálený odborný servisní dohled.  

 
Servisní platforma
 
Od uvedení produktu na trh bylo naším hlavním cílem nabídnout našim zákazníkům také odpovídající technicko-servisní zázemí. Tato myšlenka se naplnila spuštěním zabezpečeného servisního portálu, díky kterému jsou naši technici schopni v případě potřeby mít k dispozici podrobné údaje o aktuálním stavu vašeho zařízení. Při řešení servisních požadavků se tak výrazně snižuje nutnost popisu stavu zařízení a obsluha je schopna zákazníka navést k řešení v mnohem kratším čase. 
Obr. 1 - ukázka aktuálního stavu zařízení BATTERY BOX v prostředí servisní platformy OIG Power
 
 
Jak to funguje
 
Všechna zařízení jsou vybavena komunikačním modulem sledujícím aktuální stav zařízení a kolektujícím technická data související striktně s chodem zařízení. Ta jsou pak díky zabudovanému WiFi routeru a připojení vašeho zařízení k internetu v pravidelných intervalech odesílána na zabezpečený server, kde je řadí a vyhodnocuje software servisní platformy. V případě zadání vašeho servisního požadavku data slouží proškolenému a certifikovanému personálu k vyhodnocení aktuálního stavu vašeho zařízení a nastavení dalšího řešení, aniž byste museli složitě popisovat v telefonu nebo v emailu všechny procesy. Proškolený personál dokáže i v nepatrných odchylkách grafů detekovat příčiny některých jevů, což významně pomáhá v celkové diagnostice zařízení.
Obr. 2 - servisní platforma pomáhá významně urychlit diagnostiku vašeho systému
 
 
Vybraná data jsou zobrazována také ve vaší online aplikaci ČEZ BATTERY BOX, jež využíváte pro zobrazování některých statistik a vzdálené řízení voleb provozu a zátěže. Prostředí platformy slouží rovněž jako přímý komunikační nástroj napojený v aplikaci na vaši záložku PODPORA, přes kterou máte možnost všechny své servisní a technické požadavky odesílat. O záložce PODPORA jsme psali ZDE.
 
Komunikace je obousměrná
 
Systém servisní platformy nabízí u méně složitých situací také možnost provádět vzdáleně servisní zásahy za předpokladu, že k nim dá zákazník souhlas. Stejně jako je naše zařízení schopné odesílat data o svém provozu, je schopné některé příkazy také přijímat - množství a počet takových funkcí se liší v závislosti na typu instalovaného softwaru. Tuto výhodu využíváme u novějšího SW také pro zobrazovaní alarmových hlášení, pokud se vaše zařízení dostane do potíží (např. při přetížení vašeho invertoru, apod.). U každého takového alarmu rovnou naleznete i zjednodušený pokyn, jak dále pokračovat. Podobným způsobem dochází k aktualizaci řídícího softwaru, kterým je battery box vybaven.
 
Systém neustále zlepšujeme
 
Již nyní pracujeme na dalším rozšíření funkcí. Jelikož je systém přímo propojený s aplikací ČEZ BATTERY BOX, vytváříme další rozhraní, v rámci kterého vám nabídneme možnost jednoduchého doobjednávání doplňků pro vaše zařízení. K dalšímu zrychlení a zlepšení komunikace a servisu chceme přispět zprovozněním kalendáře, kde budete mít možnost vidět termíny plánovaných servisních výjezdů nebo revizních kontrol. 
 
Mějte své zařízení online
 
Nic z uvedeného by nebylo nebo nebude možné, pokud váš battery box není připojen k internetu. Ve stavu, kdy je zařízení offline, nedochází k přenosu dat. Pokud jste připojení dosud u svého boxu neřešili a nevyužíváte ani aplikaci ČEZ BATTERY BOX, neváhejte a připojte se. Získáte tím řadu výhod, které vám usnadní život a přispějí k větší energetické bezpečnosti vašeho domova. Návod, jak si stáhnout k aplikaci, najdete ZDE. O připojení zařízení HOME k internetu jsme psali ZDE.