Servisní platforma
Od uvedení produktu na trh bylo naším hlavním cílem nabídnout našim zákazníkům také odpovídající technicko-servisní zázemí. Tato myšlenka se naplnila spuštěním zabezpečeného servisního portálu, díky kterému jsou naši technici schopni v případě potřeby mít k dispozici podrobné údaje o aktuálním stavu vašeho zařízení. Při řešení servisních požadavků se tak výrazně snižuje nutnost popisu stavu zařízení a obsluha je schopna zákazníka navést k řešení v mnohem kratším čase.
Obr. 1 - ukázka aktuálního stavu zařízení BATTERY BOX v prostředí servisní platformy OIG Power
Jak to funguje
Všechna zařízení jsou vybavena komunikačním modulem sledujícím aktuální stav zařízení a kolektujícím technická data související striktně s chodem zařízení. Ta jsou pak díky zabudovanému WiFi routeru a připojení vašeho zařízení k internetu v pravidelných intervalech odesílána na zabezpečený server, kde je řadí a vyhodnocuje software servisní platformy. V případě zadání vašeho servisního požadavku data slouží proškolenému a certifikovanému personálu k vyhodnocení aktuálního stavu vašeho zařízení a nastavení dalšího řešení, aniž byste museli složitě popisovat v telefonu nebo v emailu všechny procesy. Proškolený personál dokáže i v nepatrných odchylkách grafů detekovat příčiny některých jevů, což významně pomáhá v celkové diagnostice zařízení.
Obr. 2 - servisní platforma pomáhá významně urychlit diagnostiku vašeho systému
Vybraná data jsou zobrazována také ve vaší online aplikaci ČEZ BATTERY BOX, jež využíváte pro zobrazování některých statistik a vzdálené řízení voleb provozu a zátěže. Prostředí platformy slouží rovněž jako přímý komunikační nástroj napojený v aplikaci na vaši záložku PODPORA, přes kterou máte možnost všechny své servisní a technické požadavky odesílat. O záložce PODPORA jsme psali ZDE.
Komunikace je obousměrná
Systém servisní platformy nabízí u méně složitých situací také možnost provádět vzdáleně servisní zásahy za předpokladu, že k nim dá zákazník souhlas. Stejně jako je naše zařízení schopné odesílat data o svém provozu, je schopné některé příkazy také přijímat - množství a počet takových funkcí se liší v závislosti na typu instalovaného softwaru. Tuto výhodu využíváme u novějšího SW také pro zobrazovaní alarmových hlášení, pokud se vaše zařízení dostane do potíží (např. při přetížení vašeho invertoru, apod.). U každého takového alarmu rovnou naleznete i zjednodušený pokyn, jak dále pokračovat. Podobným způsobem dochází k aktualizaci řídícího softwaru, kterým je battery box vybaven.
Systém neustále zlepšujeme
Již nyní pracujeme na dalším rozšíření funkcí. Jelikož je systém přímo propojený s aplikací ČEZ BATTERY BOX, vytváříme další rozhraní, v rámci kterého vám nabídneme možnost jednoduchého doobjednávání doplňků pro vaše zařízení. K dalšímu zrychlení a zlepšení komunikace a servisu chceme přispět zprovozněním kalendáře, kde budete mít možnost vidět termíny plánovaných servisních výjezdů nebo revizních kontrol.
Mějte své zařízení online
Nic z uvedeného by nebylo nebo nebude možné, pokud váš battery box není připojen k internetu. Ve stavu, kdy je zařízení offline, nedochází k přenosu dat. Pokud jste připojení dosud u svého boxu neřešili a nevyužíváte ani aplikaci ČEZ BATTERY BOX, neváhejte a připojte se. Získáte tím řadu výhod, které vám usnadní život a přispějí k větší energetické bezpečnosti vašeho domova. Návod, jak si stáhnout k aplikaci, najdete ZDE. O připojení zařízení HOME k internetu jsme psali ZDE.